söndag 5 februari 2012

Surprise!!!

Då min man varit borta på grabbresa i Idre i helgen tänkte jag överraska honom med att ta tag i vår trappa.
Det var hög tid att den fula gråa nålfilt mattan togs bort till förmån för en förhoppningsvis vacker trätrappa!
Min snälla far erbjöd sig att hjälpa till som tur var för det visade sig vara ett riktigt slitgöra! Filten satt som berg och limmet och lacken satt ännu hårdare....

FÖRE





Gammalt klister och stenhård lack under filten....


En bra sak att ha.... Slipmaskin från Festool

TA DA! ja.. det är ju mycket jobb kvar... men vi hann inte mer denna helg ; )

Nu är frågan bara om den skall målas vit, lackas eller lutas ? Jag lutar lite mer åt att luta....  : )
Mannen har kommit hem och det blev ett stort OJ WOW!! Jag fick pluspoäng helt enkelt så det var kul. Nu sitter vi nerklubbade i soffan och stirrar på dumburken. 
Han har ont i kroppen av all skidåkning och skoterkörande. Jag har ont i kroppen av allt slipande, släpande av sopor och av att sitta i en slags " ostbåge " ställning hela helgen....

Go´kväll!



2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad duktig du har varit! Vilket jobb! Heja dig! Och vilken skillnad det blir! Kram!

Funkisbloggen och www.inredum.se - inredning på nätet... sa...

TACK! : ) Målet är att få det trä rent...men det får ta den tid det tar helt enkelt. Kram!