tisdag 27 mars 2012

Förvara med stil

Jag älskar skåp och bokhyllor! Men är ganska petig....  är de inte för låga är de alldeles för smala och 9 av 10 skåp har i mitt tycke alldeles för små glasytor.
Mitt drömskåp är enormt! i mina drömmar är detta under till vitrinskåp så nära normal takhöjd som går att få.... ca 220 - 240 cm högt och 160-170 cm i bredd. Bredden beror i vårt fall på att vi har ett perfekt utrymme i vardagsrummet med dessa mått tillgodo för mitt under av vitrinskåp.
Önskar mig gärna ett svart skåp men gärna vit insida för att lyfta fram sakerna ( vitrinskåp är ju trots allt en slags monter ) eller ljus ljus grå insida som vi funderar på att måla väggarna i vardagsrummet med lite senare.

Med tanke på hur petig jag är och sällan nöjer mig med något annat än det bästa ( i mina mått mätt ) så lutar det åt ett platsbyggt skåp. Men den som lever får se... det tar ju trots allt en hel del tid och energi åt ett sådant projekt och när vi väl är klara med renovering av vardagsrum, hall och kök så kanske man tänker annorlunda. Skåpen nedan är stilen jag tänkt mig iallafall... IKEA skåpet är en berusande enkel lösning..... kliar i fingrarna... 


Bilder: Okänd Nätet, Bloggen Engelson, Tine K home, Skåpet Linnarp IKEA

Inga kommentarer: