torsdag 12 april 2012

Släpp Pelargonerna lösa det är vår!!

För mig som har allt annat än gröna fingrar kan man undra varför jag orkar bry mig om mina halvt vissna Pelargoner när vintern kommer.... men, jag bestämde mig för att prova det jag googlat - hur man övervintrar Pelargoner. 
De skall helt enkelt ställas svalt och mörkt och inte vattnas överhuvudtaget. 
Så källaren kändes som ett bra ställe. När våren kom var det alltså dags att ta upp Pelargonerna till ljuset igen. Torra bruna pinnar stack upp ur en torr och krackelerad jord.... en sorglig syn. Är de bara att slänga?... NEJ!

Nu, framtagna, vattnade och framställda i fönstret börjar de vakna till liv..... 

Denna är ju helt klart piggast och växer för var dag....

Hmpf!... denna får jag dock nog se som ett hopplöst fall! Den har stått i några veckor nu framför veranda dörrarna  och inte ett grönt litet blad så lång ögat når.
Bara att plantera nytt!


Inga kommentarer: