torsdag 12 juli 2012

Middag och Loppisfynd!

Sommar är = Loppistider!

Har tidigare haft lite svårt att hitta loppisar men just nu vimlar det med loppisguider för hela Sverige i olika tidningar och då gäller det att passa på!
Glömde ju bort att visa vad jag fyndade på olika loppisar på Öland i förra veckan.
Min grymma, söta och sprudlande väninna " Elsa " och hennes lilla söta chihuahua Thor gjorde en liten roadtrip under en dag och besökte en handfull loppisar ut efter vägarna.
Jag som bor i storstaden är van vid att allt kostar i överpris så 45 kr/st för ett par konserveringsburkar kändes inte så motsträvigt även om jag tyckte att det var just... överpris. Men de fick följa med.
Detta var i en mer etablerad butik och kanske inte just vad man tänker på när man hör ordet "Loppis".

Sedan hittade jag likadana burkar i en lada för 10 kr / st... och då... då var jag igång.
Det fick följa med några till hem tillsammans med lite andra prylar. Jag gjorde av med max 300 kr totalt på ca 5 loppisar så det får man vara nöjd med! : )

Konserveringsburkar från Orrefors Flygsfors Glasbruk och Kosta. Den höga står det 2 liter på och passar perfekt till vår linguine pasta!





Som avslutning på dagens inlägg vill jag bara visa gårdagens middag ( och hela denna veckas för den delen ) som bestod av kall och fräsch lättfil med hallon samt Paulúns kanel flingor, mmmmm.......
Något annat orkar jag varken laga till eller är en sugen på i sommarvärmen just nu. Till denna kuldinariska middag tittade jag i boken " Photos " från amerikanska PotteryBarn som jag köpte på en USA resa för flera år sedan. Många fina och inspirerande bilder om hur man inreder med fotografier.
Har nog tittat sönder den snart....




Until next time.....

Inga kommentarer: