fredag 6 juli 2012

Vårt alldeles lilla egna!

Det var ett tag sedan jag skrev. Ber om ursäkt.. men det händer mycket just nu. På lantstället på Öland är det nu dags att börja byggandet av det lilla kombinerade garaget/gästhuset. Mitt och makens alldeles egna lilla krypin. Eller ja, det är ju givetvis inte bara till oss, men det är mest vi som kommer dit så vi ser det lite som vårt...
Maken med vän/kollega bygger huset och jag får vara med och bestämma utseendet inuti. Det tycker jag är en bra fördelning, hehe!

Helgen och denna veckas resultat hittills:


Det går undan vill jag lova!
Nu väntar vi mest på att Beijer skall få ändan ur vagnen och leverera mer material, bla limträbalk och takbjälkar. De är något försenade tyvärr....
Även jag hjälper till så gott jag kan. Jag har tagit bort träställningen som satt som stöd runt grunden vid gjutningen, vattnat plattan en hel del, tagit bort plasten som låg över plattan för att bevara fukten, städat bort onödigt skräp och verktyg samt burit in material och maskiner in i det stora tältet vi har satt upp som " byggtält ". Man ser det skymta i bilden högst upp till höger.

När man talar om trollen...NU KOMMER BEIJER!! Got to go.....

Inga kommentarer: