måndag 3 september 2012

Sommar blir höst....

Ja då var det officiellt höst då.
För oavsett om man har lyxen med sol & värme fortfarande eller om man fått erfara hällregn senaste tiden så är ju september månad höst, för mig iallafall.
I helgen firade vi av sommaren och hälsade hösten välkommen med en kräftskiva!
Med stor uppslutning av goda vänner på bästa "kräftskiva-humör" blev det en riktigt bra kväll med mycket sång, skratt, skalande, slurprande och tjoande.

Jag gjorde ett litet " DIY " projekt i minimal skala kvällen till ära.
Efter en rensning på jobblagret hittade jag en låda med gamla ättikspritflaskor ( vad vi nu har haft det till?? Vi är inte i varken mat eller cafébranschen så... ) som jag först tänkte slänga.
Ganska snabbt insåg jag att dessa flaskor var ju snygga och remmade iväg till Panduro bara några timmar innan gästerna kom i bästa " god framförhållning-sista minuten " anda och köpte mig 5 st insatser till oljelampa i glas och en förpackning extra veke. De små vekarna som följde med var alldeles för korta för mina flaskor.  Såhär blev resultatet! Vad tycks? : )


Sen var det bara att hugga in på alla kräftor, havskräftor, räkor, sallad och baguetter.... och ja, några snapsar slank ner också. : )
Med stort och slitstarkt tält i tjock PVC, ljusslinga med stora glödlampor som var sådär perfekt nerdimmrade.... värmefläktar, filtar och sånghäften var vi fullt utrustade inför kvällen som blev väldigt lyckad.


Ser redan fram emot Kräftskiva 2013...


Godmorgon måndag!

Inga kommentarer: