måndag 17 december 2012

Granen står så grön och grann i stugan...

Trallalalaalalalalaalala!

Ja då var granen klädd.
Vissa tycker att det är hög tid och andra tycker att det är alldeles för tidigt.
Jag tycker det känns ok efter Lucia.
Det är så kort period man har granen så man vill ju kunna njuta av den så mycket det bara går.
Granen är det viktigaste för mig på julen. Jag kan vara utan både julmat och klappar men en gran, det måste man ha!
Vi firar dessutom inte julafton hemma i år så därför är det mysigt att den redan är uppe nu.

Under åren som gått har jag samlat på mig en hel del julgranspynt.
Vissa år är det vitt och silver som gäller, men de senaste åren och så även i år så har färgskalan blivit gladare och intensivare.
Mycket juligt rött och glittriga ornament samsas om grenarna i granen.
Jag har bland annat pynt från när jag var liten och några stora glittriga färgsprakande kulor från Harrods i London från... - 97 tror jag att det var.
Ibland köper jag någon kula från ett land jag har besökt... Jag har en t ex från USA - New York som det självklart står " I Love New York " på.
Istället för att avsluta hela härligheten med glitter så hänger jag upp polkagriskäppar. Ser mumsigt ut men äter dem inte....

Nytt för i år är julgranspynt från min egna webbutik!


Hur gör ni? 
När klär ni granen? 
Lucia? 
23 december? 

/ L

Inga kommentarer: