söndag 13 november 2011

Mina fynd från mässan!


Mässan i fredags var över förväntan måste jag säga.
Den är inte så stor men det fanns så mycket fina saker och det var svårt att koncentrera sig.
Min väninna Cissi hittade bl a en jättefin industrilampa att hänga ovan matbordet hemma som var svart emalj, ovalformad glaskupa med frostat glas och ett galler under. Riktigt snygg! tyvärr har jag ingen bild på den att visa.... my bad.

Detta är mina fynd



Tre stycken vita plastslevar som passar bra till mina vita Margrethe bunkar design Sigvard Bernadotte från Rosti Mepal.  En stor vit kruka från Uppsala Ekeby. En vit emalj tratt som jag tänkte kunde vara bra att ha i köket, är dessutom jättefin att hänga upp bland andra köksverktyg över diskbänken. En grå/vit smörbytta från Rörstrand med design Marianne Westman som även designat Rörstrand serien " Picknick ". En liten grå/vit skål som passar till en Uppsala Ekeby " Negro " skål jag har. Är lite osäker på vad det är för märke på denna? någon som vet? är även denna Uppsala Ekeby?

Känner mig nöjd! spenderade ca 500 kr inkl inträde på 100 kr.

Hade jag haft 8000 kr till övers så hade jag inte tvekat en sekund på denna grymma möbel! Ett läkarskåp där rundeln går att snurra! Men tyvärr... inte inom min budget. Maken pustar ut.



Tjolahopp!

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hittade du någon "Pullan"?!
Kram!

Funkisbloggen och www.inredum.se - inredning på nätet... sa...

Nej tyvärr så hittade jag ingen "Pullan" äggskärare. Sökandet fortsätter... verkar var riktigt riktigt svårt att få tag på!
Kram! : )