fredag 11 november 2011

Retrofredag!

Oj, var det en vecka sedan jag skrev sist? Det var slappt av mig ; )
Men nu är den underbara sköna slappa fria fredagen här igen och i eftermiddag är det dags för Retromässan ( som anordnas av " Bakåt & Framåt " på Munchenbryggeriet i Stockholm.


Ni kan inte ana vad jag ser fram emot detta!
Karln min är inte så intresserad av sånt, han ogillar ordet " Retro ", tycker det mest dammar och inger en känsla av muséum när det ordet kommer upp men brukar ändå på något vis gilla det jag eventuellt tar med mig hem.
Min tanke är inte på något sätt att vårt hem skall uppfattas som ett muséum men det är ju bara för mysigt när det pirrar till lite extra när man ser något. Då vet man att det är något som kommer stanna hemma länge, kanske t om genom hela livet...
En av utställarna är " Gamla Lampor " som ligger på Almlöfsgatan 3 i Stockholm och sägs ha fantastiska saker enligt en mycket retrogalen väninna till mig. Jag skäms nästan över att jag inte varit där och tittat än. Det kommer bli svårt att hålla i pengarna idag misstänker jag.....

Hur snygg är inte denna sekretär?! Bild och sekretär kommer från "Wanjas Vardagsrum" ( som också är en av utställarna ) och kostar 1500 kr vilket jag iallafall tycker är ett kanonpris!






Kanske kanske om jag har tur så hittar jag en " Pullan " äggskärare! (Bild från internet). Supersnygg, praktisk och med det lite egendomliga namnet blir det extra udda. Med udda kommer också omöjlig att få tag på.....

Tycker ni skall ta er till Retromässan ni som läser detta!




Inga kommentarer: