måndag 12 mars 2012

What a MÄSSy weekend.....

Fyndigt va?! ; )
Ja alltså, orsaken till rubriken är att jag har spenderat hela helgen på mässor! Fredag-Retromässan , Lördag-Rum & Trädgård och Söndag-Allt för sjön. Den sistnämnda var egentligen lite mer för min mans skull då han snällt följde med mig på Rum & Trädgårdsmässan på lördagen.
Det blev lite torftigt dock. Hittade ingenting på Retromässan... men kul att få träffa mina fina tjejkompisar en stund så det var inte helt i onödan, hehe.
Rum & Trädgård var väl inte riktigt så som jag trodde.. Hade tänkt mig mer utemöbler, redskap, trädgårdskonst.... ja lite så. Min man vill ju helst ha mer maskiner av den större sorten men hittade en lite oas med olika monstergrillar ( vilken man älskar inte att grilla?? ). Det jag hittade i trädgårdskonstväg var denna betong spindel samt tre stycken rostiga pinnar med fjärilar att sätta någonstans i trädgården.












 Trädgården.... mmm... vet inte vad som har hänt men jag är så himla sugen på att börja krafsa i trädgården!!

Har redan en del visioner om hur vår trädgård skulle kunna bli. Jag ser framför mig en liten Buxbomhäck och gärna ett Silverpäronträd och... mörklila syrener! En ny trappa från vägen upp till huset också.... ja bilderna får komma senare ; )
Vi har också en liten längtan till ett litet växthus/drivhus och hittade detta på mässan! Så himla fint! och dyrt.... över 30.000 kr! suck... MEN vi var iallafall med och tävlade om det så vi får väl se! För det var ju BARA VI som tävlade , not! Växthuset heter The Six och kommer från Vansta Trädgård.



Nu blir det lite té med maken framför " Sveriges fulast hem " med Simon & Tomas!


Inga kommentarer: