fredag 7 september 2012

Piff med Puff!

Har ni som jag fastnat för alla snygga puffar som finns ute på marknaden?
De ser så mysiga ut, gillar speciellt de som är i dovare och med natur färger.
Jag älskar grått... ljus grått, mörk grått och grafit grått. Ingen sprudlande färgklick kanske men ändå en fröjd för ögat. 
Och ljust läder... med känslan av att vara ett skogsrå djupt in i de nordiska kalla skogarna... Men visst, en i grälliga färger skulle jag inte heller tacka nej till! Låter jag velig? Det är jag också. Det här med att välja är inte lätt ibland.

Det är ju inte bara snyggt med puffar det är ju praktiskt också med extra sittplatser när favoriterna kommer på besök! Här kommer några utvalda att vila ögonen på....


Bilder: Överst till vänster Svenskt tenn - Pompom 26.500 kr, Överst till höger Design Monica Förster för Poltrona Frau Pris på förfrågan, Mitten till vänster Ydd & Lyng, Mitten höger från bloggen vitalyktan liknande finns på Lob Design, Nederst till vänstar Fatboy 990 kr, Nederst till höger Malmö Modern ca 4000 kr. 



Bilder: vänster Puff av jeanslappar från West Department 6500 kr, Höger puff från Åhléns 599 kr


Dessa snygga virkade karameller på bilden nedan kommer från Lob Design och kostar ca 1000 kr.

Bild: Lob Design

Med undantag från några få så är puffarna ofta för den fetare plånboken. Är man dock lite händig eller iallafall har viljan så kan man göra en själv för en betydligt billigare peng som fiffiga Malin i bloggen Pastill.nu , se här.



Trevlig helg gott folk!

Inga kommentarer: