måndag 10 september 2012

Så nära men ändå så långt borta....

Igår åkte jag och en väninna runt och tittade på sådant som våra män inte gärna följer med på.
Ställen där killar småspringer igenom, letar efter alla genvägar och till sist klagar på hunger, huvudvärk, folkmassa, p-böter eller vad det nu kan vara som de kommer på.
Jag pratar om IKEA och MIO mfl...

På IKEA införskaffades det sedvanliga när man egentligen inte är ute efter något. Ljus, servetter, en prydnadskudde, två små fat till tépåsen ja... lite sådant.
På MIO blev det ingenting för mig denna gång, det var egentligen min väninna som var ute efter gardiner, rullgardin, glödlampor modell XXL mm....

Men, då plötsligt uppenbarade det sig.... Vitrinskåpet of my dreams!
Det är PRECIS såhär jag vill att det skall se ut. Stort - högt och brett, vräkigt men ändå stilrent och nätt.... mycket glas, svart, stora dörrar och små ben. Me love!!

Givetvis kostade skåpet över 16.000 ( ! ) vilket gjorde mig nästan lättad när jag såg att det redan var sålt....
Det verkade vara något utställnings exemplar eller så fanns det bara en kvar.
Nåväl, fotade gjorde jag iallafall och har nu lagt upp min dröm om detta vitrinskåp till min kära snickare till man som zoomade in bilden och kollade vinklar och vrår noggrant.

Vitrinskåpet är tänkt att stå i vårt vardagsrum i den kommande öppna planlösning in till köket. Jag vill fylla det med både prydnads och bruksföremål... tänker mig mina inredningsböcker kombinerat med vår Iittala glasserie och lite annat smått och gott....

Jag fick absolut ingen diss men en ganska klar hint om att detta inte ligger inom vår prioritering just nu och att det fick bli ett senare projekt..... suck...
Men ok... jag är med på hur han tänker. Bilden sparar jag dock... den får ligga där och gro tills den rätta tiden är kommen.
Vad säger ni? Snyggt eller hur?!




Tills nästa gång.... tjingeling! 
/ L

Inga kommentarer: