onsdag 19 juni 2013

De har kommit!

Nu är de äntligen här! Köksstommar, lådor och tillbehör från det stora varuhuset.
556 kg! Helt klart värt att betala för hemkörningen och dessutom att två starka karlar bar upp allt åt oss och ända in i hallen.

Men tro inte att vi själva satt med ett glas vin i handen och pillade oss i naveln, ICKE!
Maken började lägga in köksgolvet, ett fint vitvaxat furuplank golv och jag slipade och grundmålade klart det sista fönstret. Det tar sig! Men av bilden att döma så har vi att göra kan man säga..... ; )





Trevlig Midsommar!
/L


3 kommentarer:

Karin E sa...

Det ska bli spännande att se hur det blir! Vi är själva mitt uppe i renoveringen av vårt lilla funkiskök.

Funkisbloggen och www.inredum.se - inredning på nätet... sa...

Hej Karin!

Vad kul! Har du någon blogg eller bilder på ert kök? Vore kul att se..
Mvh
Linda

Karin E sa...

Jag har inga bilder uppe ännu men kommer förmodligen skapa ett album på Styleroom när vi börjar bli klara. Jag tror att vi har kommit ungefär lika långt som er, stommarna börjar komma upp. Vi har dock behållt de gamla platsbyggda överskåpen (lutande med skjutluckor) och högskåpen eftersom de var så fina och i så bra skick. Undertill blir det Ikea-skåp med Veddinge-fronter och en klassisk virrvarrmönstrad laminatbänkskiva. Jag hoppas och tror att vår mix av gammalt och nytt kommer gå fint ihop.